13 februar, 2013

Post


Počasi in dokaj nevidno prihaja pomlad. In ob tem prehodu so že stari ljudski modreci svetovali čiščenje. Pa ne samo bivališča, temveč tudi telesa in duha. Čez zimo se v nas nakopičijo strupi, ki povzročajo utrujenost in bolezen. Ljudsko zdravilstvo v tem času priporoča post. 

In kako izgleda?

Vnos hrane se v enem tednu postopoma zmanjša, povečujemo pa vnos sadno-zelenjavnih napitkov, pomembno je, da pijemo veliko vode. Taka kura lahko traja do 20 dni.


Tudi sama se vsako leto postim. Zaenkrat še nisem poskusila s kuro, kot je zgornja. Morda kdaj v prihodnosti. Navadno se odločim za izločitev določene skupine hrane, ki naj ne bi bila preveč ugodna za zdravje. Prvo leto sem se odpovedala mesu. Za en mesec, ki se je raztegnil v skoraj dva. Večjih hrepenenj po mesu takrat nisem imela, saj že na splošno nisem hud mesojedec.


Naslednje leto sem bila mesec dni na kombiniranem postu, ki mi je bil najbolj všeč. En dan sem bila brez sladkarij (vključno s sladkorjem), naslednji dan brez mesa. Brez problema bi tako lahko živela dalj časa.

Lani sem bila en mesec brez sladkarij. Tega ne bom storila nikoli več. Po njih sem hrepenela zjutraj, ko sem vstala, podnevi in ponoči. Ko sem s postom zaključila, sem en mesec jedla samo Milko. Not good, not good.


Letos se bom za 40 dni odpovedala slanim prigrizkom, čokoladi in lenobi. Pila bom več vode, nesladkanega čaja in smoothije, ki sem jih ob smoothie boomu kar malo zamrazila.


Namen posta ni zgolj čiščenje telesa, temveč tudi čiščenje glave. Ob vsaki taki daljši odpovedi se počutim zelo dobro, polno energije. Morda gre za razstrupitev, morda za premagovanje samega sebe. Meni je všeč, upam, da zdržim.


Naj dodam še, da moje vrste post ne deluje shujševalno. Vsaj do zdaj še ni. Morda bo letos, ko se odpovedujem tudi lenobi. :)

5 komentarjev:

  1. feministka13.2.13

    Jst letos črtam sladkarije. Če bo ful hudo (pms) potem košček čokolade, drugače pa ne. Zakaj? Ker se mi zdi, da jih pojem preveč in brez konkretnega razloga. Na seznamu je na malo napisana tudi telovadba (ne kot odpoved:). Ampak to je že pobožna želja.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odlično. Res se je bolj pametno rahlo pregrešiti, kot safrati cel mesec, potem pa na juriš navaliti na vse kar je oblito s čokolado. :)

      Izbriši
  2. Kul. Jaz letos to delam prvic. Moj seznam je kar obsiren - brez mesa, sladkarij, slanih stvari in alkohola. Sem prevec optimisticna? :) Malo me skrbijo cokolade, ostalo mislim, da bom zmogla. Ti pa porocaj o napredku. Mogoce vsak konec tedna napises, kako ti gre?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. O matr, ti si pravi asket. A ti gre? Bom zapisala, da primerjamo. Zanimivo, da je čokolada vedno najtrši oreh. Pa kava. :)

      Izbriši
  3. Ja, zaenkrat kar gre. Sicer je pa sele prvi teden :)

    OdgovoriIzbriši