20 september, 2013

Sirovi špetzli


Jutri se začne Oktoberfest. In kljub temu, da bi eno superco piva pila tri tedne, me letos nekaj vleče tja. Čisto za foro. München mi je s svojo bavarskostjo že tako ali tako všeč, zdaj pa bi si ogledala še to pivsko norijo.


Pred dvemi leti sem delček okusila med obiskom znane pivnice (beri: pivske hale) Hofbräuhaus. Ljudje, ki sproščeno sedijo na gasilskih klopeh, kelnar'ce v dirndlih, redni gostje v za njih rezerviranih mizah, obvezno oblečeni v narodne noše, s privihanimi brki.


Kdove, koliko "schweinshaxen" postrežejo na večer. Zagotovo na stotine. Sama sem jo naročila samo enkrat, pa sem jo komaj pojedla polovico. Ogromna je. Medtem je na drugi strani mize, suhljata domačinka pojedla celotno porcijo (kot na sliki), vmes pa piknila še nekaj klobasic. Naslednji večer sem si naročila sirove špatzle (če se tako prevede), ki so zakon. Tudi velikost porcije je primernejša za moj želodec.


Odločila sem se, da jih jutri naredim za kosilo. Spatzle sem kupila v Hoferju, kjer imajo že nekaj časa Oktoberfest ponudbo. Dobiš jih tudi v Pečjaku. V resnici so to vlivanci, ki jih lahko narediš tudi sam, a to fazo bom zaenkrat preskočila.


Prevedla in združila sem nekaj receptov, ki so povedali tole.

- Pristavi vodo za spatzle. Posoli jo. Ko zavre jih skuhaj v skladu z navodili na vrečki.
- Na ponvi stopi maslo. Dodaj čebulo, ki jo počasi karameliziraj. To traja 10-15 minut. Pazi, da se ne zažge.
- Pečico ogrej na 190 stopinj C.
- Z maslom rahlo premaži pekač.
- V pekač vsuj pol kuhanih špetzlov. Posuj jih s polovico karamelizirane čebule in ribanim sirom.
- Postopek ponovi.
- Peci 15 minut.
- Če si medojedec, med sir vmešaj še slanino/šunko.

Dober tek!


Ni komentarjev:

Objavite komentar